بررسی بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی
نوشته شده توسط : پریسا راد

اگر می خواهید در شغل تعمیرات لوازم خانگی بیشترین درآمد و سود را به دست آورید توصیه می کنیم به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد توجه داشته و آن ها را در شغل خود به کار بگیرید. در این مطلب ابتدا به معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی، آینده شغلی، درآمد تعمیرات لوازم خانگی و ارائه ترفندهای افزایش سود در این شغل می پردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرکار لوازم خانگی شخصی است که توانایی و مهارت لازم برای عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و دیگر لوازم خانگی را داشته باشد.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی

چگونه تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی شویم؟

در گذشته افراد به صورت تجربی مهارت لازم برای تعمیرات لوازم خانگی را فراگرفته  و به فعالیت در این زمینه می پرداختند اما امروزه با توجه به گسترش وگوناگونی لوازم خانگی تعمیرات آن امری تخصصی بوده و تعمیرکاران لوازم خانگی می بایست حتما دانش و مهارت لازم برای تعمیرات انواع لوازم خانگی را با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی به دست آورند.

تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی بایستی مهارت لازم در تعمیر انواع لوازم خانگی مانند تعمیرات و عیب یابی ماشین لباسشویی، رفع مشکلات ماشین ظرفشویی، توانایی عیب یابی و تعمیر یخچال، ماکروفر، جاروبرقی و غیره را به داشته باشد که این مهم جز با گذراندن دوره های عملی و تخصصی لوازم خانگی به دست نمی آید. زیرا در این دوره ها در محیطی واقعی به صورت عملی انواع مشکلات در لوازم خانگی و طریقه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود.

ترفندهای افزایش سود در شغل تعمیرات لوازم خانگی

ترفندهای متعددی است که بر درآمد و سود شما در شغل تعمیرات لوازم خانگی تاثیر گذار است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی مهم ترین ترفندها برای افزایش سود و مشتری در شغل تعمیر لوازم خانگی بپردازیم، با ما همراه باشید.

ترفند اول: ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی به صورت پیشرفته و باکیفیت

با توجه به افزایش قیمت و پر مصرف بودن لوازم خانگی در منزل افراد هنگام بروز مشکل در لوازم خانگی به دنبال تعمیرکاری حرفه ای بوده تا مشکل به وجود آمده را بهترین صورت ممکن رفع نماید. بنابراین کیفیت ارائه خدمات یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در این شغل است. همواره سعی کنید به بهترین صورت ممکن مشکل موجود را شناسایی و آن را عیب یابی و تعمیر نمایید. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران در این شغل به این موضوع توجهی نداشته و همین امر منجر به از دست دادن مشتریان خواهد شد. بنابراین در صورتی که شما خدماتی با کیفیت به مشتریان ارائه دهید همین امر منجر به افزایش مشتریان و به دنبال آن افزایش سود شما خواهد شد.

تعمیرات انواع برندها لوازم خانگی

ترفند دوم: به روز بودن و آشنایی با تعمیرات انواع برندها و مدل های لوازم خانگی

یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در این شغل داشتن مهارت و تخصص لازم در تعمیر انواع مدل ها و برندهای لوازم خانگی است. امروزه مدل ها و برندهای گوناگونی از لوازم خانگی در بازار وجود دارد که تعمیرات هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است. تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی می بایست مهارت و تخصص لازم در تعمیر انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی را داشته باشد.

برای رسیدن به این تخصص و مهارت باید هزینه کرد و بهترین راه شرکت در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی می باشد. زیرا در این دوره ها به صورت کاملا تخصصی و عملی صفر تا صد تعمیرات انواع لوازم خانگی مانند آموزش تعمیرات لباسشویی، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی، آموزش تعمیرات انواع یخچال و دیگر لوازم خانگی آموزش داده می شود. اگر در این دوره ها شرکت نکرده و تنها به خواندن جزوه یا مشاهده فیلم اکتفا کنید مطمئن باشید که مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد.

ترفند سوم: سرعت عمل و خوش قول بودن

با توجه به کاربردی بودن لوازم خانگی در منزل، عموما افرادی که لوازم خانگی خود را به دست تعمیرکاران می سپارند تمایل دارند که در مدت زمان کوتاهی مشکل به وجود آمده عیب یابی و تعمیر شود. در صورتی که بتوانید به این نیاز مشتریان پاسخ دهید و علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن به تعمیر و عیب یابی بپردازید، قطعا مشتریان بسیاری را جذب خواهید کرد.

خوش قول بودن نیز به اندازه سرعت عمل در این شغل اهمیت دارد، بسیاری از تعمیرکاران در این شغل دیرتر از موعدی که به مشتری وعده داده بودند، لوازم خانگی را تعمیر کرده و همین امر باعث از دست دادن مشتریان بسیاری خواهد شد. این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ مشتری دوست ندارد لوازم خانگی خود را دیرتر از موعد تعیین شده تحویل بگیرد.

درآمد تعمیر لوازم خانگی

ترفند چهارم: قیمت مناسب و رقابتی

در شغل تعمیرات لوازم خانگی تعرفه مشخصی برای تعمیر لوازم وجود ندارد و هر تعمیرکاری قیمت متفاوتی را برای تعمیر قطعات در نظر می گیرد. بدون شک مشتریان به دنبال مقرون به صرفه ترین قیمت بوده و کار تعمیر را به دست تعمیرکاری می سپارد که قیمت مناسب تری دارد.

برای موفقیت و افزایش سود از این بازار از این فرصت استفاده کرده و قیمتی مناسب و رقابتی به مشتریان ارائه دهید به خصوص اگر در سال های ابتدایی فعالیت در این شغل هستید. توجه داشته باشید که افزایش تعداد مشتریان کاهش قیمت شما در برابر رقبا را جبران کرده و منجر به سودآوری شما خواهد شد.

درآمد ماهیانه تعمیر لوازم خانگی چقدر است؟

در رابطه میزان درآمد ماهیانه در این شغل باید گفت عوامل گوناگونی بر میزان درآمد ماهیانه این شغل تاثیر گذار می باشند که در بالا به آن ها اشاره شد. در صورتی که ترفندهای اشاره شده در بالا را در کسب و کار خود به کار بگیرید یعنی از دانش و مهارت کافی برخوردار بوده، تبلیغات مناسبی داشته باشید، سرعت عمل داشته و خوش قول باشید، کاری با کیفیت و تضمین شده به مشتریان ارائه دهید، قیمت مناسب و رقابتی برای خدمات خود در نظر بگیرید، می توانید از متوسط درآمد ماهیانه 6 تا 15 میلیون تومان در ماه بهره مند شوید.

 





:: برچسب‌ها: شغل تعمیرات لوازم خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: